Tuesday 16 July 2013

Misteri Wanita Di Sebalik Topeng Gas

The Mad Gasser dari Mattoon adalah nama yang diberikan kepada orang yang berada di sebalik serangkaian serangan gas yang terjadi di Botetourt County, Virginia, pada awal tahun 1930an, dan di Mattoon, Illinois, pada pertengahan tahun 1940-an. Kejadian pertama terjadi di rumah Cal Huffman, di Haymakertown, Botetourt County, di mana terdapat tiga serangan dilaporkan dalam satu malam.


Sekitar jam 10:00 pada 22 Disember 1933, Ibu Huffman melaporkan bau yang luar biasa, dan sangat memualkan. Bau yang memualkan itu muncul lagi sekitar 10:30, Cal Huffman kemudian menghubungi polis. Ketiga serangan berlaku sekitar 1:00, ketika itu serangan gas memenuhi seluruh rumah. Lapan anggota keluarga Huffman terkorban bersama dengan Ashby Henderson, seorang tetamu yang tinggal di rumah mereka.

Berikut adalah catatan insiden di Cloverdale yang terjadi pada 24 Disember. Clarence Hall, isterinya, dan dua anak mereka baru pulang dari gereja pada jam 9:00. Mereka lemas. Polis menyelidik puncanya, menemui paku yang diambil dari belakang jendela, di mana bau gas sangat keras. Dipercayai, lubang itu digunakan untuk memasukkan gas ke dalam rumah itu.

Kejadian ketiga pada 27 Disember, di mana penduduk Troutville, A. Kelly dan ibunya dilaporkan memiliki gejala sama seperti kejadian Huffman dan Hall. Insiden keempat dan kelima terjadi pada 10 Januari, ketika Mrs Moore, seorang tetamu di rumah penduduk Haymakertown Homer Hylton melaporkan mendengar suara di luar, sebelum gas dimasukkan ke rumah mereka melalui jendela yang rosak.


Sebanyak 10 serangan lain yang dilaporkan di Botetourt dan 10 tahun kemudian, lebih dari 20 kes baru dilaporkan di Mattoon. Salah seorang saksi mengatakan, dia melihat penyebar gas itu adalah seperti seorang wanita bertubuh tinggi dan kurus, berpakaian seperti seorang lelaki namun jejak kakinya jelas milik seorang wanita.


EmoticonEmoticon