17 Nov 2014

Misteri Muzik Dari Tasik Yellowstone

Taman Negara Yellowstone terletak di Amerika Syarikat dan menjadi antara daya tarikan utama pengunjung sama ada dari dalam negara mahupun pelancong luar untuk berkunjung ke situ.

Yellowstone Music Mystery

Menurut para pengunjung yang pernah ke situ, mereka terdengar bunyi-bunyian yang pelik diatas langit yang terletak di atas Tasik Yellowstone di awal pagi. Dikatakan sumber bunyi-bunyian itu tidak diketahui dan tidak difahami puncanya.

Menurut Hiram M. Chittenden dalam bukunya pada tahun 1895, 'Tasik Yellowstone National Park', bunyi itu dikatakan mirip dengan bunyi wayar telegraf ataupun dengungan sekumpulan lebah yang bermula dengan lembut dari jauh dan semakin kuat sehinggalah ia hilang begitu sahaja ke arah yang berlawanan.

Hiram ialah seorang jurutera terkenal dalam pelbagai bidang sains yang telah membina jalan raya dan jambatan di taman negara itu dan dia bukanlah satu-satunya individu yang pernah melaporkan tentang bunyi-bunyian tersebut.

Hiram M. Chittenden Yellowstone Mystery

Malah, ramai saintis ternama turut melaporkan perkara yang sama dan ianya turut dilaporkan dalam pelbagai medium seperti buku, jurnal dan surat khabar.

Biasanya laporan itu menyatakan yang bunyian itu kedengaran berdekatan atau di Tasik Yellowstone ataupun Tasik Shoshone pada hari yang cerah bila kurangnya angin bertiup dan tasik dalam keadaan tenang.

Terdapat pelbagai andaian untuk menerangkan keadaan itu yang antaranya termasuklah gempa bumi yang sangat perlahan telah mencetuskan bunyi di gua bawah tanah.

Satu lagi teori dibuat oleh F.C. Marvin, ketua bagi Biro Iklim Amerika Syarikat yang meletakkan teorinya berdasarkan pemerhatian oleh Glen Jefferson, seorang ahli meteorologi di Yellowstone.

Menurut Marvin, pembalikan suhu adalah sesuatu yang biasa di atas Tasik Yellowstone yang mana udara panas di atas tasik terletak di atas udara yang lebih sejuk di bahagian permukaan tasik.

Pembalikan itu mungkin akan mengubah cara biasa udara menghasilkan bunyi. Jika bunyi itu ada kaitan dengan keadaan geologi taman negara itu, ia akan datang dan pergi bersama-sama faktor 'thermal' yang lain seperti kehadiran geiser ataupun mata air panas.



Bagi yang merancang untuk ke sana, cuba-cubalah anda dengar-dengarkan. Mungkin akan kedengaran bunyi yang dikatakan tersebut..

[Sumber]

1 comments so far

Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa kerja sebagai kulih bangunan, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA


EmoticonEmoticon

LIMK