Friday 4 January 2013

Lelaki Menderita Kentut Sepanjang Masa

Kentut adalah lumrah bagi manusia, tetapi tidak dapat dinafikan bahawa ia berbau sangat menjengkelkan bahawa kadang-kadang terpaksa harus menahan. Kerana tidak dapat menahan kentut seorang lelaki di Amerika Syarikat mendatangkan masalah di tempat kerja.


Seorang lelaki berusia 38-tahun pekerja Marryland asal di Pentadbiran Keselamatan Sosial (SSA). Penyelia berulang kali diberi amaran bertulis kerana terdapat aduan bau kentut oleh rakan sekerja lain.

Sebelum ini, lelaki tidak dinamakan memang dituntut untuk mempunyai tiada masalah kesihatan dan telah perubatan terbukti. Masalah kesihatan, dia juga membuat lelaki kentut tukang sering tidak mampu untuk bekerja sepenuh masa alias mesti sering ponteng.

Walau bagaimanapun, penyelia tidak menerima bukti perubatan sebagai justifikasi untuk kentut sembarangan. Beliau berkata, bukti perubatan tidak disebut bahawa masalah yang dihadapi oleh pekerja akan membuat dia tidak dapat menahan kentut.

"Tidak ada (bukti) yang anda hantar untuk menunjukkan bahawa anda akan mempunyai kesukaran menahan kentut. Saya pasti anda boleh mengawal keadaan ini," penyelia menulis dalam teguran Surat rasmi , seperti yang dipetik oleh The Smoking Gun, Selasa (25 / 12/2012).

Celaan menyampaikan nampaknya tidak menegur yang akan membawa kepada pemecatan. Penyelia juga memberikan beberapa cadangan untuk menangani dengan keadaan ini, contohnya melalui cadangan tergesa-gesa pergi ke tandas sebelum melepaskan gas ekzos dalam ruang kerja.

-DetikHealth.com

1 comments so far

Google translated detected la admin..punya lah malas nak translate...😄😄😄😄


EmoticonEmoticon